wtorek, 3 grudnia 2013

Włóczka - gdzie kupować?

Jest kilka miejsc w których możemy kupić włóczkę. Ja wymienię 3, ale może macie jeszcze jakieś pomysły?

Pasmanteria - miejsce oczywiste. Zdecydowanie polecam pasmanterie, kiedy chcemy kupić małą ilość włóczki. Plusem takich miejsc jest to, że widzimy realne kolory, grubość, możemy przyjrzeć się włóczce, czy też jej dotknąć. 

Allegro, sklepy internetowe - atrakcyjne ceny, ale wyłącznie wtedy, gdy zamawiamy na prawdę duże ilości włóczki. Powinna ona być też wcześniej przez nas sprawdzona, ja na początku zachwycona niską ceną i pięknymi kolorami zamówiłam na allegro 10 motków Etaminu (100%acryl; ICE YARNS) w cenie 2,9zł za 30g. Z przesyłką wyszło prawie 4zł za motek, czyli żadna rewelacja, poza tym zaskoczona byłam, że włóczka jest taka cieniutka. To był mój błąd, bo nie mając pojęcia o włóczkach kupiłam "kota w worku". 
Za 8zł kupiłam już nieco grubszą włóczkę, 100g (100%acryl; MONA), więc zdecydowanie bardziej się opłacało, lepiej też się z niej robiło cudeńka :). Warto sprawdzić cenę ulubionych włóczek w pasmanterii i w internecie, porównać. Przy ilości do 10 motków raczej nie opłaca się kupować przez internet. Po doliczeniu przesyłki ceny są prawie takie same.

Second handy, lumpexy, itp. - tak, tak :) tam też możemy spotkać motki włóczki i wełny. Raczej nie są nowe, pochodzą ze sprutej odzieży. Ostatnio skusiłam się, żeby zajrzeć do sieciówki second handów CTO. Szczerze byłam zaskoczona, bo motki były w takiej samej cenie jak nowe, a niektóre zdecydowanie droższe! Gdzie tu logika? Myślę, że w innych, osiedlowych second handach można znaleźć także coś taniej. Może warto zajrzeć?

Na pewno warto zajrzeć do szafy mamy, czy babci. Tam znaleźć można piękne robione na drutach lub szydełku sweterki, idealne do sprucia :). Chociaż czasem szkoda.. 
Również w second handach można czasem kupić za grosze swetry. Trzeba jednak zwrócić uwagę na szwy, czy nitki nie są pocięte i zszyte na maszynie. Takich swetrów nie sprujemy.

To moje pomysły na zdobycie włóczki :). Może macie inne?



1 komentarz:

  1. Uważam, że w sklepie internetowym warto kupować włóczki, bo zawsze ma się 14 dni na zwrot, jeśli się nie jest zadowolonym, a obecnie jakość i ceny w tych sklepach są zdecydowanie konkurencyjne wobec i tak małej ilości sklepów stacjonarnych. Polecam sklep https://woolloop.pl z wyborem świetnych jakościowo włóczek w przystępnych cenach i bardzo rzetelną obsługą.

    OdpowiedzUsuń