niedziela, 19 stycznia 2014

Walentynkowe serduszka

Hej :). Znowu znalazłam ciekawsze zajęcie niż naukę do sesji.. a w tym tygodniu mam codziennie zaliczenia :/. Co się robi, żeby się nie uczyć? Wszystko! Ja dorwałam akurat szydełko, za to inni oglądają pandy czy żubry na żywo :D. To takie ciekawe..

Jako, że już coraz bliżej Walentynek, niby miesiąc, ale zleci szybko, zaczęłam już przygotowania. Uwielbiam wszystko co jest zrobione własnoręcznie i prezenty typu misie czy poduszki-serca są dla mnie przereklamowane. Chociaż jeszcze taki wieeelki miś mi się marzy ;). 
W każdym razie w ciągu tego miesiąca zamierzam pokazać Wam, co można zrobić samemu, jak przystroić mieszkanie itp. Wszystko do zrobienia samemu oczywiście. Postaram się, żeby tych pomysłów było dużo!

Pokażmy naszym Miłościom, że stać nas na coś więcej niż tylko pierdoła ze sklepu, którą ma już pół Polski.
Dziś pokażę jak wykonać serduszka z włóczki i kartonu. Myślę, że nie jest to drogie, mnie nie kosztuje nic- wyciągnęłam w końcu tą starą mechatą włóczkę z kąta :D, a że nie miałam tektury to dorwałam kartonik po ciastkach. 

Potrzebne są:
  • tektura
  • włóczka
  • szydełko
Ewentualnie zszywacz lub coś, czym połączycie tekturki, jeśli są za cienkie i nie są sztywne.

Krok 1. Przygotowujemy kształt.
Proponuję przyciąć te "spiczaste dzióbki", tzn. zaokrąglić, ponieważ włóczka źle się na nich układa i zazwyczaj wystają. 

Krok 2.Robimy pierwsze oczko łańcuszka i trzymamy je za kształtem, w ten sposób:

Proszę się nie sugerować tym, że gdzieś widać więcej nitek niż być powinno (niż jest u Was), robiłam to podwójną nitką, ponieważ była dla mnie za cienka.Po prostu szuka się we wnętrzu motka drugiego końca i łączy oba, jeśli ktoś tak woli.

Krok 3. Nabieramy nitkę z przodu kształtu, trzymając początkowe oczko nadal za serduszkiem.


Krok 4. Znowu nabieramy nitkę, ale zza kształtu i przeciągamy przez to co nabraliśmy w kroku 3.


Powstaną nam dwa oczka.

Krok 5. Nabieramy nitkę i przeciągamy przez oba oczka, tak powstaje jedno oczko:


I znowu postępujemy jak w kroku 3 i dalej:



Zdaję sobie sprawę z tego, że tłumaczyć po prostu nie potrafię i być może jest to niezrozumiałe co napisałam.
Splotu można nauczyć się tu: 

Ponadto, próbowałam po prostu owijać kształt nitką - nie polecam! Nitka zsuwa się, rozsuwa i niewygodnie się robi. Niestety widać także nierówności jeśli byle jak wycięty był kształt, w szydełkowych serduchach wszystko się ładnie maskuje :)
Mniejsze serce po lewej jest owijane(inna nitką dlatego różni się kolorem): 


Z serduszek można zrobić girlandę pionową, poziomą, w zależności od tego jak kto woli, łącząc je nitką lub żyłką. Można także poprzyczepiać do drucików lub patyczków od szaszłyków i powbijać do doniczek, czy doczepić jakieś listki i zrobić bukiecik :). To już pozostawiam Waszej wyobraźni.

Jeżeli ktoś zamiast serduszek woli np. zrobić kwiatki, serdecznie zapraszam tutaj:
Znajdziecie tam także inne ciekawe inspiracje. Np. poduszki, które zrobione samemu i od serca, znaczą więcej niż najdroższy kupiony prezent. Pamiętajmy o tym, że w ten dzień okazujemy swoją miłość i poświęcenie dla drugiej osoby, a nie zasobność portfela!


P.S. Nie zwracajcie uwagi na moje paskudne paznokcie, dopiero zdjęłam tipsy i odpoczywają, więc wyglądają nie najlepiej :/.

3 komentarze:

  1. Cudowne sa te serduszka! Ogolnie uwielbiam kwiatki i serduszka oraz motylki, Takie serduszka mozna zrobic i nawet powiesic na jakis habyziach, ale szczegolnie podoba mi sie pomysl by takie serduszko umiescic na patyczku i wlozyc do kwiatka.Po prostu boski pomysl!Na pewno skorzystam z tego wzoru co Pani podala!:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam :) Myślę, że to może być całkiem ciekawa ozdoba, zresztą można je wykorzystać także w inny sposób.

      Usuń
  2. 44 years old Staff Accountant III Nathanial Kleinfeld, hailing from Cottam enjoys watching movies like Euphoria (Eyforiya) and Dowsing. Took a trip to Redwood National and State Parks and drives a Ferrari 330 P3. tutaj

    OdpowiedzUsuń